The Dandelions

.. the mutual admiration and bashing society.

Coretan buat Kak Min…

Posted by Oscar the Grouch on June 1, 2009

AMINAH ABDULLAH / MANTAN KETUA WANITA PKR P.PINANG
Sayang sekali Kak Min; semuanya sudah berakhir
Kak Min patut tahu: kemenangan memanglah mustahil
Terkilan aku melihat keputusan pilihanraya kat TV
Sayang sekali, Kak Min sudah kalah teruk di Penanti.

Kesian juga bila tengok jumlah undi yang Kak Min dapat
Tiga ratus lebih saja, mengikut keputusan muktamad
Yang si Mansor Othman tu dapat enam ribu lebih
Malu-lah Kak Min, nak menang pencabar Siam pun tak boleh.

Taktik-taktik kotor Kak Min ni memang tidak menjadi 
Tuduhan-tuduhan rasuah Kak Min pun tidak membawa apa-apa publisiti
Hari-hari Kak Min keluar TV tumpang glamour tak membawa kesan
Hari-hari rakyat tengok kelakar Kak Min pun naik bosan.

Hang rasa mungkin Kak Min buat cara salah
Kak Min hantar rakaman cakera padat bagi kat SPR buat apa?
Kalau memang Kak Min nak tunjuk kat kita yang PKR sogok bayaran
Letak saja dalam Youtube; rakyat-jelata boleh terus buat penilaian. 

Sekarang ni Kak Min dah tak ada kerja nak buat apa?
Tak kan-lah Kak Min bercadang nak menganggur sepenuh masa?
Saya cadang Kak Min apply jadi detektif Umno tangkap gambar rasuah
Mana tahu, lusa kelak Kak Min mungkin boleh jadi usahawan yang berjaya.

13 Responses to “Coretan buat Kak Min…”

  1. Antares said

    Nice one, Oscar. What a joke – Tengku Adnan in drag is all Umno can come up with!

  2. Fi-sha said

    Dear Mr Oscar the Grouch
    I’m touched (hehehheheheh) that you feel her pain (hehheheheheh).

    p.s. Are you, Mr Oscar and Mr Antares, draculas as you both were fully awake at those wee hours? BTW, did you guys realised Kak Min looks like one Aunty in a photo taken during UM(ph)NO GA, yawning to the whole wide world?

  3. KakMin2 said

    Kak Min memang ada hajat untuk siarkannya di youtube,
    Tapi hanya dengan suara, khuatir orang tidak percaya,
    Kak Min sekarang hanya seorang rakyat biasa,
    Mengapa Oscar begitu kejam mengutuk saya?

  4. Hamba said

    Can you please not post her pic.. I’m having nightmares! Tengku adnan in drag? It’s more like him having a sex change op by Thailand’s illegal doctors/surgeon.. Urghhh!

  5. mesoso said

    kak min, sekarang apa nak jadi
    duduk rumah saje lah, kan dah boleh berdikari
    jangan nangis, jangan salah diri
    inilah akibatnya, asyik sebut2kan diri..

    tapi tak apa lah, sudahlah kak min
    jangan bimbang, kehidupankan telah terjamin
    kan senangnya jadi jutawan..
    kita minta saje BN sedia modal untuk melawan..

  6. God, I never realized she was that awful looking … LOL!

  7. mauryaII said

    kak min berhajat nak jadi adun
    gayuh sana sini naik basikal
    tapi nasibnya malagnya jadi minah ronggeng.

    kalah teruk kehilangan deposit
    kalah kepada jaguh siam
    bungkus sebulat oleh pkr mansur
    sokongan bnpun tidak berhasil.

    lebih baik bersara dari politik
    jaga cucu-cicit dan keluarga
    jual kuih-muih untuk sara hidup
    lebih baik dari menunggu duit haram bn.

    penanti satu ajaran untuk semua
    khasnya bn dan calon bebas
    jangan cuba terpedaya rakyat jelata
    kekuatan tsunami tidak boleh disekat.

  8. mauryaII said

    kak min berhajat nak jadi adun
    gayuh sana sini naik basikal
    tapi nasibnya malang jadi minah ronggeng.

    kalah teruk kehilangan deposit
    kalah kepada jaguh siam
    bungkus sebulat oleh pkr mansur
    sokongan bnpun tidak berhasil.

    lebih baik bersara dari politik
    jaga cucu-cicit dan keluarga
    jual kuih-muih untuk sara hidup
    lebih baik dari menunggu duit haram bn.

    penanti satu ajaran untuk semua
    khasnya bn dan calon bebas
    jangan cuba terpedaya rakyat jelata
    kekuatan tsunami tidak boleh disekat.

  9. barbie said

    kak min ingat nak pergi joli,
    dapat 80 ribu riang hati,
    ambil cermin tengok muka sendiri,
    siapa yang bangang sangat nak beli?

  10. mesoso said

    mesoso sangat gembira hari ini
    sebab…tiba2 nampak lagi barbie
    lama dah mesoso sedih dalam hati..
    sebab rindu sangat mesoso punya barbie..

    jadi kak min, jangan kecil hati
    pergilah merantau sana sini
    kan sekarang judah kaya melebihi
    beli-belahlah shiok sendiri..

  11. barbie said

    hello mesoso, where have you been?🙂

  12. JJB said

    Ok, so I still havent heard of any action against the 2 goons that tried to bribe her hmm…

  13. This paragraph will help the internet visitors for creating new web site or even a blog from start to end.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

 
%d bloggers like this: